Önskelista
Din varukorg
0

Fri frakt på köp över 500 kr

 Alltid öppet köp i 14 dagar

Trygga betalningar med Klarna

FAQ - Vanliga frågor

 

För att ge dig som kund bästa möjliga service har vi valt att samla några av de vanligaste frågorna som kommer in till oss här nedan. Om du inte hittar svaret på din fråga så tveka inte att kontakta vår support på info@inspiri.se

Hur fungerar frakten och vilken leveranstid har ni?
För ordrar över 500 kr erbjuder vi fraktfria leveranser till ombud via fraktbolaget DHL. Om ordervärdet understiger detta belopp kostar frakt till ombud 49 kr. När ditt paket anlänt till ditt ombud får du ett SMS alternativt ett mejl som meddelar att ditt paket finns att hämtas. Vanligen har du din beställning inom ca 1-3 vardagar efter att du lagt din order hos oss, men det kan variera beroende på var i landet du bor. Undantag gäller för beställningsvaror.

 

Jag vill returnera hela/delar av min beställning
Kontakta oss alltid på info@inspiri.se och meddela att du gör en retur och ange följande uppgifter:

Ordernummer

Kundnamn

E-postadress som köpet registrerades på

Orsak till retur

Namn på produkt(er) du vill returnera

Vi ger dig vidare instruktioner i vårt mejlsvar. Ångerrätten/öppet köp gäller i 14 dagar från det att kunden har tagit emot varan, i enlighet med enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vid retur står du för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar. Det är viktigt att ytteremballage används och försluts på ett sätt så att innehållet inte riskerar att förstöras. Förseglingen får inte vara bruten, varor med bruten försegling kan inte returneras. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Vid byte eller retur av vara står kunden för returkostnaden. Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av Sundbox AB inom trettio (30) dagar från det datum då den returnerade varan mottagits och godkänts.

 

Produkten jag vill köpa är slut i lager, när kommer den in igen?
Ibland är det svårt att förutse efterfrågan. En produkt som sålt slut försöker vi alltid att få in i lagret igen så snabbt som möjligt. Du kan bevaka produkten genom att ange din e-post och får då automatiskt ett mejl som meddelar dig när vi uppdaterat vårt lagersaldo för den aktuella produkten. 

 

Hur ändrar eller kompletterar jag min order efter utförd beställning?
När beställningen är gjord kan den inte ändras av dig som kund men om du hör av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt så hjälper de dig.

 

Det är fel i min beställning, vad gör jag?
Då ska du kontakta oss på vår kundtjänst genom info@inspiri.se och beskriv vad som blivit fel så lovar vi att hjälpa dig så snabbt vi bara kan att åtgärda felet. 

 

Vad gör jag om min produkt är skadad? 
Vi gör alltid vårt yttersta för att varorna i ert paket ska vara skyddade och väl packade. Ibland skadas dock varor under leveransen och vid ett skadeärende bör du som kund kontakta oss omgående. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vänligen kontakta oss på info@inspiri.se med ditt ordernummer för snabbare hantering. Vid reklamationsärenden står Sundbox AB för eventuell returfrakt. Skicka inte tillbaka något innan du fått bekräftelse från oss via mejl. Glöm inte att bifoga bild på den skadade varan där det framgår vad som är fel, så kan vi enkelt hantera din reklamation på snabbast möjliga sätt. 

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket, samt hur länge har jag på mig att hämta ut paketet?
De flesta försändelser finns hos ditt ombud i 14 dagar. På avin hittar du information om liggetiden. Försändelser som inte hämtas ut i tid returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. För närvarande motsvarar denna kostnad 395 kr (inkl. moms)

 

Jag har problem med betalningen, fakturan/kan inte betala
För frågor om varför du inte får handla mot faktura eller om du har andra problem med betalningsprocessen var vänlig kontakta vår betalningspartner Klarna. Du hittar kontaktuppgifter på https://www.klarna.com/se/kundservice/ eller genom att ringa 08–12012010.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen